Selasa, 6 November 2012

Comeback!

Assalamualaikum semua. Alhamdulillah. Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana masih diberikan peluang untuk melakukan comeback setelah lebih kurang 6 bulan menjauhkan diri dari blog ni. 6 bulan bukan tempoh yang singkat okay. Setengah tahun menyepi tanpa sebarang berita. Usah risau! Usah gentar. Kini saya kembali dengan pelbagai cerita untuk dikongsi bersama anda semua. Last update bertarikh 13 May 2012. Sehari selepas tarikh keramat. Tarikh keramat apa ek? Cuba teka. Stop it! Tak payah la teka. Tak penting pun.

Sekarang ini kami yakni pelajar Komunikasi dan Pengajian Media dan juga pelajar pelajar lain ( dirujuk sebagai pelajar degree) sudah pun berjuang separuh jalan untuk semester ini. Baki perjuangan yang masih ada akan diteruskan dengan hati terbuka. Rela atau pun tidak bukanlah menjadi persoalan. Ini lebih dikatakan sebagai tanggungjawab dan juga amanah. Bukankah amanah itu perkara yang paling berat?

Waktu kemuncak assignments baru sahaja bermula. Satu demi satu dateline untuk assignments muncul secara tiba-tiba. Tiba tiba la sangat kan. Dasar pemalas macam aku memang macam ni. Sampai sekarang masih belum berubah. Pemalas bukanlah penyakit yang diwarisi kerana bapa yang pemalas tidak tak semestinya anak dia pun pemalas. Begitu juga dengan anak yang rajin. Adakah bapa dia pun rajin? Ini yang menjadi persoalannya. MALAS sering kali menjadi musuh utama buat insan-insan yang lemah seperti kita ni. Malas ni takkan pergi selagi kita tak halau dia pergi. Dan nak halau MALAS tu pergi bukanlah perkara yang mudah. Ini fakta. Jangan cuba nak nafikannya. Hahaha.

Inilah kehidupan. Janganlah kita harap kehidupan ni manis je sepanjang masa.Akan ada ranjau yang bakal menziarahi kita. JAdi, kita kenalah menyiapkan diri untuk menghadapinya.

Sekian sahaja dahulu untuk kali ni. Dah merepek ya amat ni. Semoga diberi peluang lagi untuk kita ke temu lagi. Selamat selamat selamat semuanya. Mohon sentiasa selamat. Kuatkan semangat! JAdilah manusia yang terhebat. Hebat bukan kerana anda kuat. Tapi hebat kerana anda dahsyat.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...